İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi
Adres: M. Kemal Atatürk Bulvarı No : 42 35620 Çiğli / İZMİR

Telefon::(232) 376 71 76
Faks::(232) 376 71 00

Harita

Kuruyemişe İnovasyon Kattı, Markasını Zirveye Taşıdı

1970’lerde 10 kardeşin bir araya gelip kurduğu Can Kardeşler, bugün ikinci kuşaktan iki kardeşle yoluna devam ediyor. 2000’li yıllarda yaşadığı düşüşün ardından tekrar ivmelenen ve bu yükselişi hiç hız kesmeden sürdüren Can Kardeşler, kuruyemiş denilince akla gelen ilk markalar arasında yer almayı başarıyor. Firmanın iki ortağı olan Velit Can ve Uğur Can’dan 1970’lerden günümüze taşıdıkları markalarının hikayesini dinliyor ve başarılarının altındaki sırra ortak oluyoruz,  ‘kuruyemişe inovasyon katmak’…
 
İzmir’in ilk kuruyemişçilerinden olan firmanın hikayesini Umut Can’dan dinlemeye başlıyoruz:
 
“Babamlar 10 kardeşler. 8’i toptan, 2’si de perakende kuruyemiş işine giriyorlar. Perakende kısmını ele alanların devamı olarak da biz Can Kardeşler Kuruyemiş’i ileriye taşımak için çalışıyoruz. 1972’de kurdukları firmamız, o zamanlar kuruyemiş konusunda İzmir’in birkaç markası arasında yer alıyor. 2001 krizinin ardından 6 şubeye kadar daraldık. Bu daralmanın ardından ikinci nesil olarak bizim de devreye girmemle birlikte tekrar bir yükselişe geçtik.  2009 yılında İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne geldik. Bize oldukça uğurlu gelen İAOSB’de gittikçe büyüdük. Şubelerimizin sayısını arttırdık. Doğru adımlar atarak 22 şubeye ulaştık. Ürünlerimiz kendi imalatlarımızdan oluşuyor. Toplamda 400’ün üzerinde ürünümüz var. 30 çeşit lokumumuz var. İAOSB’deki tesisimizde üreterek kendi şubelerimize dağıtıyoruz. Bu aralar üretim kapasitemizi arttırmaya çalışıyoruz. Üretim alanımızda şubelerimizle birlikte 200’e yakın personel çalışıyor.”
 
Yöresel tatlarla fark yaratıyorlar
 
Zincir marketlerle de anlaşmalar yaparak ürünlerinin satılması konusunda satış yelpazesini genişleten firma, tüm ürünlerini ait olduğu tatla özdeşleşen şehirlerden getirtiyor. Antep fıstığını Gaziantep’ten, inciri Aydın’dan getirttiklerini bildiren Umut Can, başarılarında yöresel tatların da büyük rol oynadığını vurguluyor. Entegre tesislerinde ürün seçimlerinden işleyerek paketlemeye kadar tüm süreçleri yönettiklerini açıklayan Can, 23. şubelerini açma hazırlığı içinde olduklarını bildiriyor.
Toplam 5 farklı konseptte hizmet verdiklerini bildiren Can, başarılarının temelinde yatan esas nedeni net bir biçimde ifade ediyor:
 
“Biz, Can Kardeşler olarak ‘kuruyemişe ne gibi farklılıklar getirebiliriz’ diye düşündük ve bu doğrultuda çalışmalarımızı yönlendirdik. Gerek satış yerlerimizin tasarımı ve sunuş şekli gerekse ürünlerimize kattığımız ufak dokunuşlarla kuruyemişe inovasyon kattık ve bir adım öne çıktık. İncirin içine tahin koyduk, üzerini çikolata ile kapladık ve inanılmaz lezzetli bir ürün karşımıza çıktı. Bunun gibi bilindik ama akla gelmeyen farklı tatları müşterilerimiz için geliştirdik ve olumlu sonuçlar elde ettik.”
 
Cafe-kuruyemişçi
 
Can Kardeşler, yalnızca ürünlerine inovasyon katmakla kalmıyor, bunu satış mağazalarına da yansıtıyor. Öyle ki Can Kardeşler, açtığı kuruyemişçi-cafe formatındaki satış merkezleri ile haftanın her günü ciddi doluluk oranı yakalıyor. Müşteriler kahvelerini yudumlayarak lokumlarını yerken, dilerse çerezinden atıştırıyor dilerse evine giderken çiğdemini alıyor. Süreci Umut Can’dan dinlemeye devam edelim, 
 
“Çağın çünkü getirdiği teknolojiye ayak uyduruyoruz. 2013 yılında Girne Caddesi üzerindeki yerimizi cafe olarak planladık ve açtık. İnanın hepimizin beklentisinin çok üstünde bir geri dönüşle karşılaştık. Şuan buna uygun konseptler geliştiriyoruz. Ciddi anlamda yaptığımız farklı çalışmalar ilgi çekiyor. Bugün kuruyemiş sektöründe ciddi bir büyüme söz konusu. Gerek sağlık açısından doktorların kuruyemişin önemini her platformda vurgulanmasından, gerekse kuruyemişin artık salatalar başta olmak üzere birçok mutfağa girmesinden dolayı sektör de ciddi oranda büyümeye başladı. Bizim 400’ün üzerinde ürünümüz var. Her hafta ve ay sonunda bütün istatistikleri inceliyoruz. Genel bazda satışlara bakarak en fazla ve en az ne satılmış, hangi çeşitlerde yükseliş, hangilerinde düşüş yaşanmış onları takip ediyoruz. Bu veriler ışığında şunu söyleyebilirim ki kavrulmuş çerezin payından yüzde 10’luk bir oran çiğ kuruyemişe geçmiş durumda. Biz de her türlü iniş-çıkışları göz önünde bulundurarak ürün ağımızı bu bağlamda çeşitlendirmeyi sürdürüyoruz.”

Diğerleri

İAOSB Yerleşim PlanıİAOSB MedyaİAOSB Haber DergisiİAOSB Tanıtım FilmiİAOSB Dosya İndir