İzmir’in ilk özel teknik lisesi olan Özel İAOSB Nedim Uysal Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Japonya Ankara Büyükelçisi YutakaYokoi öncülüğündeki Japon heyetini ağırladı. İAOSB Bölge Müdür Yardımcısı Ayşe Avanoğlu ve Özel İAOSB Nedim Uysal Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Satı Çalışkan, okulda ve Bölge’de yürütülen çalışmalar hakkında Japonya Uluslararası İşbirliği Ajansı Türkiye Ofisi Başkanı EndohMayumi, Proje Danışmanı KonnaiMiyuki, Endüstriyel Otomasyon Teknolojisinin Orta Asya ve Orta Doğu Ülkelerine Yaygınlaştırılması Projesi Baş Danışmanı Dr. TakujiroIto ve Japonya Büyükelçiliği görevlilerine bilgi verdiler.
İlk kez geldiği İzmir’den oldukça etkilendiğini dile getiren Japonya Büyükelçisi YutakaYokoi, kentte özellikle sanayinin çok gelişmiş olduğunu gözlemlediklerini bildirdi. Türkiye ile Japonya arasındaki ilişkilerin 90 yıldır başarıyla sürdürüldüğünü dile getiren Yokoi, Türkiye’de faaliyet gösteren Japon vatandaşların, ülkede yatırım yapmaktan memnuniyet duyduklarını söyledi.
İAOSB Bölge Müdür Yardımcısı Ayşe Avanoğlu, Bölge’de yürütülen çalışmalar hakkında heyete bilgi verdi. İAOSB’nin Türkiye’nin en gelişmiş OSB’leri arasında yer aldığını bildiren Avanoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Yönetim Kurulumuz sanayicilerimizin üniversitelerle ilişkisini geliştirmeyi, firmaların Ar-Ge ve inovasyon konusunda farkındalıklarını arttırmayı planlayan projelere önem veriyor. Tüm bunların, eğitim altyapısının güçlü kılınmasıyla mümkün olacağı bilincine sahip olan Yönetimimiz, bu nedenle eğitim projeleri ile Türkiye’deki OSB’lere örnek çalışmalara imza atıyor. 2011 yılında Bölgemizde bir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinin açılması kararının alınmasının ardından, Özel İAOSB Nedim Uysal Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, geçici binasında 2014-2015 eğitim ve öğretim yılında hizmete açıldı. Ana binamızın 2015 yılı Ocak ayında temel atma törenini gerçekleştireceğiz. Asıl binamızın 2015 yılı Aralık ayında tamamlanmasını ön görüyoruz. Sanayicilerimizin Ar-Ge çalışmalarını yürütebilecekleri İzmir’in sanayi ve ekonomisine yön veren toplam 14 üniversite ve kurum işbirliği ile oluşturmayı planladığımız Teknoloji Geliştirme Bölgesi projemizi hayata geçireceğiz.”
İAOSB’den eğitime tam destek
Özel İAOSB Nedim Uysal Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Satı Çalışkan ise İAOSB’nin eğitim faaliyetleri hakkında heyete bilgi verdi. 1990 yılında kurulan Mesleki Eğitim Merkezi’nde 14 farklı meslek alanında eğitim verildiğini bildiren Çalışkan, okulun MEB tarafından işletildiğini söyledi. Engelli vatandaşlara yönelik olarak İAOSB tarafından binası yaptırılarak MEB’e devredilen Engelli Eğitim Merkezi’nde 52 çocuğun eğitim aldığını açıklayan Çalışkan; müdürlük görevini üstlendiği Özel İAOSB Nedim Uysal Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi hakkında şu bilgileri verdi:
“Tamamı burslu 96 öğrencimizle bu yıl eğitim-öğretim dönemine giriş yaptık. Şu anda dokuzuncu sınıf öğrencilerimiz var.9. sınıf müfredat programına göre atölye uygulaması olmayacağı için geçici binamızda eğitimlerimizi sürdürüyoruz. Buna rağmen atölyelerimizi de kurduk. Dolayısıyla ana binamıza taşınmamız gecikse bile, geçici binamızda rahatlıkla eğitim-öğretime devam edebiliriz. Dört sene sonunda toplam 400 ila 500 arasında öğrenci, 50’ye yakın öğretmen mevcudumuz olacak. Çocuklarımızın tüm ihtiyaçları İAOSB tarafından karşılanıyor. Öğrenciler mezun olduktan sonra ister sanayide işe başlayabilirler isterlerse de üniversite eğitimi alabilirler. İAOSB tarafından tam bursla eğitim aldıkları için Bölge’de mecburi hizmet vermeleri gibi bir zorunlulukları bulunmamaktadır.”
Mazhar Zorlu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi’nde başlayan ve öğretmen eğitimini de içeren projenin 10 yıl boyunca yöneticiliğini üstlendiğini dile getiren Çalışkan, bu süre zarfında Japonya’ya üç kez ziyarette bulunduklarını açıkladı. Japonya’da gözlemlediği eğitim sisteminin kendisine büyük katkı sağladığına dikkat çeken Çalışkan, “Ülkemize kazandırdıklarınız için teşekkür ederiz. Eğitim sisteminizi inceledikten sonra Türkiye’deki teknik eğitim yapısının değişmesine katkıda bulunduk. Okullarımızı kuruyoruz ancak işletmelerde deneyime sahip öğretmenler konusunda hala eksiklerimiz bulunuyor. Dolayısıyla öğretmen eğitimi konusunda işbirliğine ülkemizde hala ihtiyaç duyuluyor” dedi.