İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi
Adres: M. Kemal Atatürk Bulvarı No : 42 35620 Çiğli / İZMİR

Telefon::(232) 376 71 76
Faks::(232) 376 71 00

Harita

E-Ticaretin Dünyaya Açılan Kapısı Alibaba.com

İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi ev sahipliğinde düzenlenen E-İhracat ve Alibaba.com konulu seminer Alibaba.com Türkiye Temsilcisi TradeFive Satış ve İş Geliştirme Yöneticisi Alican Polat ve Satış Yöneticisi Burçin Toprak’ın katılımıyla Atatürk Toplantı Salonu’nda gerçekleşti.
 
E-İhracatla tanışma, ihracatta yeni pazarlara ulaşmanın yolları, tanıtım maliyetlerinin kısılması için yapılabilecekler ve Alibaba.com’un faaliyetleri konularının aktarıldığı toplantıda, yüzde 96’sı dijitalleşmiş KOBİ’lerin yerel ticaret ile beraber uluslararası ticarette etkin hale getirilmesi ve sonucunda e-ihracat dünyasına katılmaları amacı vurgulandı.
 
Temel ana görevlerinin Alibaba.com üyelerine satış ve satış sonrası destek hizmetlerini sağlamak olduğunu belirten Polat, Alibaba.com’un Türkiye’nin yapmış olduğu tüm etkileşimi TradeFive üzerinden gerçekleştirdiğinin altını çizdi. Polat, sözlerini şöyle sürdürdü:
 
“Dükkân kiralarından satış sonrası desteğe kadar bütün süreçler TradeFive üzerinden gerçekleştiriliyor. Alibaba.com’un şu anda 200 ülkede, 2 milyondan fazla satıcısı, yaklaşık 300 milyon kullanıcısı, 40’tan fazla sektörü ve 16 farklı dil seçeneği var. Eko-sistemi düşündüğümüzde biz bu büyük eşiği aştık ve B2B sitesi olan Alibaba.com’un Türkiye’deki tüm haklarına sahipken, bulut bilişim sistemi olan Alibaba Cloud şirketinin de TradeFive olarak yetkili iş ortağı olduk. Yeni ihracat yapan üyelerimize arka plandaki dış ticareti anlatabilmek için, TradeFive Akademi’yi kurduk. Bu sayede üniversiteler ve ilgili kurumlar ile beraber, yeni gelen firmalarımıza süreçleri istedikleri başlıklar altında bilgilendirme yapabiliyoruz. Bunun yanı sıra katma değerli servis hizmetimiz var. Örneğin firmalar müşterilerinin kendi sayfalarını online mağaza olarak değil, normal bir mağazaya giriyorlarmış gibi gezmelerini istiyorlar, biz de bunun gibi tarz başlıklarını toplayarak, katma değerli servisler ve eğitimler veriyoruz.”
 
1999 yılında B2B sistemi ile başlayıp, günümüzde Alibaba Cloud ve Trendyol sitesinin yüzde 70’ini kendi haklarına geçiren Alibaba.com’un her sektörden tüccarın her türlü ürününü tanıtabileceği, pazarlayabileceği ve satabileceği bir platform olduğunu ifade eden Polat; “Alibaba.com’daki ürün miktarları hep yüklüdür. Aliexpress’te bir toplu iğne bile alabilirken Alibaba.com’da toptan alım yapabiliyorsunuz. Üye olan şirketler ürünlerini sunarken minimum 100 adet seçilmelidir ibaresi koyduğunda 100 adetin altında sipariş veremiyorsunuz. Bu sebeple Aliexpress’te kredi kartınız ile ödeme yapabiliyorken, Alibaba.com’da ebat ve miktar çokluğundan dolayı kredi kartı kullanamıyorsunuz” şeklinde konuştu.
 
Ürün satabilmek için başvurulması gereken üyelik tiplerinden de bahseden Polat; “Bu üyeliklerimizden bir tanesi isminizin yer aldığı ancak hiçbir talebe cevap veremediğiniz ve hazır alımları kontrol edemediğiniz ücretsiz üyelik tipi. Eğer ürünlerinizi tanıtmak ve satmak istiyorsanız Gold Basic, Gold Standart veya Gold Premium seviyesinde ücretli üyeliğe geçiş yapmanız gerekmektedir. Bu Gold üyeliklerin arasındaki en önemli fark, vitrine koyulabilen ürün sayısıdır. Basic üyelikte 5 tane, standart üyelikte 12 tane, Premium üyelikte ise 28 tane ürününüzü vitrininize yükleyebiliyorsunuz. Buradaki avantaj, aynı sektörde iki firma var ise Premium üyenin firması müşterinin karşısına çıkan ilk mağaza oluyor ve görüntülenme oranı çok daha fazla artıyor. Üyelik bedellerimizin tamamı yıllık olmakla beraber sistemin size sunacağı performans, trendler, siteye giren misafiriniz kaç dakika kalmış, hangi ürününüze bakmış ve hangi üründen gelmiş gibi taleplerin tamamını görebiliyorsunuz. Bunların yanı sıra tarafımızdan profil tasarımı da yapılabilmektedir” ifadesinde bulundu.
 
Yiyecek ve içecek, güzellik ve kişisel bakım ürünleri, ev ve bahçe ürünleri, tüketici elektroniği, giyim, makine, tarım, tekstil ve deri ürünleri, araçlar ve aksesuarlar, inşaat ve gayrimenkul sektörlerinin 2019 yılının ilk çeyreğinde talep edilen ilk 10 sektör olduğunu vurgulayan Polat, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bir firmanın Alibaba.com platformunda başarılı olabilmesi için öncelikle buraya ilgi duyması ve burayla yaşayacak, ürünleri güncelleyecek, gelen taleplere kısa süre de cevap verecek ve burayı ek iş olarak görmeyecek birini belirlemesi gerekiyor. Ürünlerinizi satmak için hangi paketi alırsanız alın sınırsız ürün yükleme hakkına sahipseniz, ürünlerinizi renklendirmeli ve farklı isimleri var ise onları da yazmalısınız. Size talepler geldiğinde sadece Gold üyelerin girebildiği hazır alım havuzuna gidip ürününüzle ilgili araştırma yapmalı, dünyadaki hazır alım taleplerini kontrol etmelisiniz. Aylık 65 tane hazır alım talebine girmek için ihale hakkınız var. Sizden alınan yıllık üyelik bedelleriyle de Alibaba.com sosyal medya ve arama motorunda sizin firmanızın ismini, sponsorlu bağlantı olarak müşterilerin karşısına çıkarıyor. En güzel özelliklerinden bir tanesi de buraya kendi ürünlerinizi yüklüyorsunuz ve dünyada bir alıcı talep oluşturduğunda sosyal medyadan bildirim gelirmiş gibi size bildirim geliyor. Böylece anlık olarak talep verebiliyorsunuz. Telefonunuzda 7/24 dört ulaşabileceğiniz bir dünya var.”

Diğerleri

İAOSB Yerleşim PlanıİAOSB MedyaİAOSB Haber DergisiİAOSB Tanıtım FilmiİAOSB Dosya İndir