İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi
Adres: M. Kemal Atatürk Bulvarı No : 42 35620 Çiğli / İZMİR

Telefon::(232) 376 71 76
Faks::(232) 376 71 00

Harita

İAOSB'ye Tramvay Geldi

İAOSB’ye tramvay geldi
 
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 2021 yılında temelini attığı 11 kilometrelik Çiğli Tramvayı’nda ilk test sürüşü 30 Aralık günü gerçekleştirildi. Kenti demir ağlarla örme hedefi doğrultusunda raylı sistem yatırımlarına devam edeceklerini söyleyen Başkan Tunç Soyer, “Çok heyecanlı bir gün. Çiğli Tramvayı İzmirlilere yeni yıl armağanımız olsun” dedi.
 
Çiğli Tramvayı’nın deneme seferi, İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Dairesi Başkanı Mehmet Ergenekon'un sunumuyla başladı. Başkan Soyer ile beraberindeki heyetin yolculuğu Karşıyaka’dan start aldı. Çiğli Tramvayı projesi kapsamında yapılan Çevre Yolu Viyadüğü’nün üzerinden geçerken, bisikletli bir grup da tramvaya eşlik etti. İZBAN ile bağlantının sağlanacağı Semra Aksu Durağı'nda bölge sakinleri Başkan Soyer'i çiçeklerle karşıladı. Deneme seferi, İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'nde (İAOSB) sona erdi. Burada Başkan Tunç Soyer ve beraberindeki yolcuları, İAOSB Yönetim Kurulu Başkanı Hilmi Uğurtaş karşıladı. Deneme seferi sırasında trafikteki sürücüler korna çalarak, bölgede bulunan Çiğlililer ise alkışlarla tramvayın geçişini kutladı.
 
“Çok heyecanlı bir gün”
 
Çiğli Tramvayı'nın maddi boyutuna ilişkin açıklama yapan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “17 Aralık 2020'de yer teslimi yaptık. Mayıs'a kadar süresi vardı ama daha erken bitecek. İlginç olan şey; 2 yıl önce işin maliyeti 415 milyon liraydı, bugün 2 milyarı aştı. 2 sene içinde beş mislinden fazla maliyet artışıyla yüz yüze kaldık. Bu da bilinsin” dedi.
 
Raylı sistemlerle konforu artıracaklarını belirten Başkan Soyer, “Bizim için çok heyecanlı bir gün. Bunu yeni yılın armağanı olarak İzmir'e vermek istedik. Arkadaşlarım bugüne bunu yetiştirmeyi başardılar. Tam güzergah üzerinde tur atacak hale getirdiler. Belki onlarca yıl bu güzergahta yaşayan insanlara konfor, rahatlık, estetik sunacak bu hat bugün ilk defa kendini göstermiş oldu. Raylı sistemler hem daha estetik hem daha konforlu hem daha ucuz hem daha temiz ulaşım demek. Bizim ulaşımdaki temel tercihimiz lastik tekerleklileri bir tarafa bırakmak ve raylı sistemleri çok daha etkin, yaygın hale getirmek. Çok yoğun bir biçimde bu şehri raylı sistemlerle buluşturmaya devam edeceğiz” dedi.
 
Yatırımlara devam edeceklerinin sözünü veren Başkan Soyer, “İçiniz rahat olsun Türkiye'nin bu kasvetli ortamında, ekonomik krizin derinleştiği, enflasyonun yükseldiği, hayat pahalılığının tırmandığı günlerde, İzmir Büyükşehir Belediyesi olarak yatırımlara kesinti vermeden, hiçbir şekilde durmadan devam edeceğiz. İzmirliye hizmet etmeye devam edeceğiz” diye konuştu.
 
Çiğli Belediye Başkanı Utku Gümrükçü de, “Çiğli için çok büyük bir gün. Bizim için büyük bir yılbaşı müjdesi oldu. Karşıyaka ile Çiğli'nin kucaklaşmasını artıracak projenin Çiğli'mize kazandıracağı güzelliğin farkındayız” dedi. Karşıyaka Belediye Başkanı Cemil Tugay, “Unutamayacağımız keyifli bir gün, Karşıyaka ve Çiğli arasındaki kopukluğu çok büyük ölçüde giderecek bir hat” ifadelerini kullandı.
 
Uğurtaş: Önerimizin gerçekleştiğini görmek sevindirici
 
Çiğli Tramvayını İAOSB’de karşılayan Başkan Hilmi Uğurtaş, Büyükşehir Belediye Başkanı Soyer’e teşekkür ederken şunları söyledi:
 
“İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgemize tramvay getirilmesini ilk kez bizler önermiştik. Bugün bu önerimizin gerçekleştiğini görmenin sevinci içerisindeyiz. Bu durum ülkemizdeki her kente, her organize sanayi bölgesine örnek teşkil etmektedir.
 
Bölgemizdeki 50 bini aşkın sanayici ve çalışan açısından bu önemli bir uygarlık göstergesidir. Bölgemize ziyaretimize gelen diğer bölge başkan ve yöneticileri tramvay hattını gıpta ile izliyorlar. Sayın Başkan Soyer’e çok teşekkür ediyoruz. Bölgemize hayırlı olsun.”
 
Neler yapıldı?
 
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin çevreci ekonomik ve konforlu kent ulaşımına yeni bir soluk kazandıracak önemli projelerinden Çiğli Tramvayı’nın inşaatı kapsamında hattı Karşıyaka Tramvayı'na bağlayacak yaya ve bisiklet yolunu da içeren 750 metre uzunluğunda viyadük, 6 trafo binası, 14 adet durak ve 11 kilometrelik hat imalatı (22 bin 600 metre ray montajı) tamamlandı. 20 Aralık'ta hatta enerji verildi ve ray ile katener kontrolleri yapıldı. Çiğli Tramvayı'nın Mart'ta hizmete açılması planlanıyor.
 
Ring yapacak
 
Çiğli Tramvayı hattının temeli 2021 yılının Şubat ayında atıldı. 11 kilometre uzunluğunda ve 14 istasyondan oluflan hat, Ata Sanayi Sitesi, Çiğli Devlet Hastanesi, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne hizmet verecek. İZBAN ile yolcu entegrasyonun yapılacağı Semra Aksu Caddesi yayalaştırıldı. Çiğli Tramvay Hattı’nın Karşıyaka hattı ile bağlantısı Karya Kavşağı’nda sağlandı. Hat, yapılan viyadük üzerinden Ekol Kavşağı’na, oradan da Atatürk Caddesi'ne doğru ilerleyecek. Atatürk Caddesi'nden Semra Aksu Caddesi'ne, oradan da Eski Havaalanı Caddesi ile Doğa Koleji Kavşağı’na, devamında Çiğli Devlet Hastanesi ve Ata Sanayi Sitesi’nden geçerek Evka-5 Kavşağı’na gelecek. Oradan da İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne ulaşacak. İAOSB içerisinden İzmir Katip Çelebi Üniversitesi’ne ulaşan hat, İAOSB içerisinde devam ederek Nazım Hikmet Ran Caddesi'ne ve yeniden Ekol Kavşağı’na  gelerek ringini tamamlayacak. Çiğli Tramvayı bölgeye nefes aldıracak, trafiği rahatlatacak, bölgedeki hastane, üniversite ve sanayiye ulaşımı kolaylaştıracak.

 

Diğerleri

İAOSB Yerleşim PlanıİAOSB MedyaİAOSB Haber DergisiİAOSB Tanıtım FilmiİAOSB Dosya İndir