İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi
Adres: M. Kemal Atatürk Bulvarı No : 42 35620 Çiğli / İZMİR

Telefon::(232) 376 71 76
Faks::(232) 376 71 00

Harita

Geleceğin Mucitleri Projelerini Tanıttı

Çiğli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen Eğitim-Bilim Şenliği’ne katılan Özel İAOSB Nedim Uysal Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri, yıl boyunca hazırladıkları projelerini açtıkları stantta sergileyerek ziyaretçileri bilgilendirdiler. Konuyla ilgili bilgi veren Özel İAOSB Nedim Uysal Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdür Yardımcısı Yılmaz Kösem, 10. sınıf öğrencilerinin 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılı içerisinde gerçekleştirdikleri projelerini böyle bir organizasyonda ziyaretçilerle paylaşma imkanı bulmalarının, kendilerini mutlu ederek motivasyonlarını arttırdığını söyledi. Kösem, öğrencilerinin stantta sergilenen projelerine ilişkin şu bilgileri verdi:
“Kahraman Türk adlı öğrencimiz Coğrafya dersinde “Gelişen Nüfus Piramidi” , “Durağan Nüfus Piramidi”, “Orta Tip Nüfus Piramidi”, “Gerileyen Nüfus Piramidi” konuları anlatılırken, üzerinde 350 adet led bulunan bir ekran ile tüm nüfus piramitlerinin gösterildiği bir deney seti projesihazırlarken, Uzay Akyürek adlı öğrencimiz el-göz koordinasyonu zayıf ya da nörolojik bir rahatsızlığı olan kişileri tespit etmeyi amaçlayan bir proje gerçekleştirdi. Söz konusu projemde rastgele yanan dokuz adet led bulunmaktadır. Projede, belirli bir süre zarfında doğru şekilde bu ledlere dokunulması beklenirken, ellerin titremesi ya da istenilen hedefe dokunulması gözlemlenerek el-göz koordinasyonu hakkında fikir edinilir. Tolga Tom adlı öğrencimiz endüstride çeliği sertleştirmek için kullanılan indüksiyon cihazını proje olarak gerçekleştirmiştir. Öğrencimizin denemeleri yaparken silindirik 10mm çapındaki bir çeliği ısıtarak kor hale getirebildiği gözlenmiştir. Bu durumda o çeliğe ısı işlemin cihaz tarafından rahatlıkla yapılabileceği gösterilmektedir.Nurcan Ezircan adlı öğrencimiz tavla oynarken kullandığımız zarlar yerine kullanabileceğimiz “elektronik zar” projesini gerçekleştirmiştir. Bu proje ile tavla oynayan kişiler kendi tarafındaki butonlara basmak suretiyle rastgele gelen sayılara göre tavla oyununu oynayacaklardır. Bu proje böylelikle zar tutma problemini ortadan kaldırmaktadır.Osman Sait Eroğlu adlı öğrencimiz, kişilerin el yeteneklerinin gücünü test etmek için hazırladığı projesinde;bir telden, bir yüzüğü baştan sona kadar en fazla 9 kere tele değebilecek şekildeimkan tanıyarak çalışmasını tamamlamıştır. Yunus Gözisimli öğrencimiz, okulumuzda bilgi yarışmalarında kullanmak için “yarışma butonu” adlı projeyi gerçekleştirmiştir. Projemizde iki öğrenci bir masanın karşısına geçmekte ve bu kişilere bir soru sorulmaktadır, soru sorma esnasında kim daha önce soruyu yanıtlamak isterse, önünde bulunan mantar butona basar. Kimin daha önce butona bastığıise projenin ön bölümünde bulunan ışıklardan tespit edilir ve ışığı yanan kişi soruyu cevaplama hakkına sahip olur. Okulumuzdaki tüm bilgi yarışmalarında bu proje kullanılmıştır.Buse ve Burçin Karaşahin adlı ikiz öğrencilerimiz, “Güvenli Ev” adlı projeyi gerçekleştirmişlerdir. Projemizde evlerde bir gaz kaçağı olduğunda hazırlanan sistem tarafından algılanmakta ve fanlar aracılığı ile gaz tahliye edilmektedir. Aynı zamanda o anki durumdan evdekileri haberdar etmek için sesli ve ışıklı ikaz lambası çalışmaktadır. Bu proje ile gaz ve duman zehirlenmelerinin önüne geçilmesi amaçlanmaktadır.Yaren Çelik adlı öğrencimiz de “Elektronik Masa Tenisi” projesini gerçekleştirmiştir. Bu proje ile sıra halindeki ledler belirli bir hızda sağa ve sola doğru yanarak gitmektedirler, karşılıklı duran iki kişiden kendi taraflarında en son yanan lede gelindiğinde butona basmaları istenmektedir, aksi durumda diğer kişi “1” puan almaktadır. Bu proje ile kişilerin el-göz koordinasyonunun geliştirilmesi amaçlanmaktadır.Emre Koç adlı öğrencimiz “Havada Yazı Yazma” projesini gerçekleştirmiştir. Bu projenin amacı bir duyuruya ya da bir ilana dikkat çekmektir. İnsanların bir kelimeyi okumasını istiyorsak, bu proje ile dikkatleri yazının üzerine çekerek işlemi gerçekleştirmiş oluruz. Okulumuzda öğrenim gören her öğrencinin 10.ve 11. sınıf sonunda o yıl öğrendiklerini birleştirerek bir proje gerçekleştirmesi amaçlanmaktadır. Bu işlemi yapmamızın asıl amacı kalıcı öğrenmeyi gerçekleştirmektir. Öğrencilerimizin böyle bir eğitim anlayışı ile üniversitelerin mühendislik fakültelerine gitmelerini hedefleyerek ülkemize faydalarının maksimum seviyede olmalarını istemekteyiz.”

 

Diğerleri

İAOSB Yerleşim PlanıİAOSB MedyaİAOSB Haber DergisiİAOSB Tanıtım FilmiİAOSB Dosya İndir